Klant worden
Kan ik ook als particulier klant worden?Dit is helaas niet mogelijk. Wij leveren enkel aan bij de kamer van koophandel ingeschreven bedrijven. Je KVK nummer is ook noodzakelijk om aangemaakt te kunnen worden als klant.
Hoe kan ik een eigen AniDis-account aanmaken?
Het aanvragen van een account kan via deze link.
Bestellen
Inloggen lukt niet, wat nu?
Wanneer inloggen niet lukt op het bekende wachtwoord, stuur dan via de e-mail of via de chat een bericht naar ons met de winkelgegevens en het bekende e-mailadres zodat wij kunnen kijken wat de oorzaak is dat er niet ingelogd kan worden.
Wat is het franco order bedrag?
Het franco order bedrag is 600 euro exclusief btw
Waar kan ik een prijslijst vinden?
De advies consumentenprijzen staan bij de artikelen vermeld. Wanneer je inlogt zie je ook de bruto inkoopprijs. Een prijslijst in Excel is via de mail of chat bij ons op te vragen.
Wat is mijn bestelmoment?
Om te garanderen dat je bestelling op tijd aankomt raden wij je aan om altijd 2 werkdagen voor je leverdag de bestelling te plaatsen. Een spoedbestelling dient uiterlijk vóór 9:45 op de werkdag voor je leverdag bij ons binnen te zijn. Je leverdagen kun je vinden in Mijn AniDis.
Het is 9:45 uur geweest, maar ik moet nog bestellen. Kan dit?
Normaliter kun je de dag voor je vaste leverdag tot 9:45 uur spoedbestellingen doorgeven. Neem voor een oplossing contact met ons op.
Op mijn nabestelling staan transportkosten, maar ik heb mijn hoofdorder al doorgegeven. Worden deze er afgehaald?
Bij elke order wordt er nagekeken of deze franco is. Een nabestelling die niet franco is wordt altijd gecontroleerd op de aanwezigheid van een hoofdorder. Wanneer dit het geval is zullen de transportkosten worden verwijderd. Het is heel goed mogelijk om een nabestelling door te zetten waar de transportkosten bij op staan. Deze worden nooit ten onrechte doorbelast.
Worden er artikelen voor mij in back-order gehouden?
Artikelen worden alleen in back-order gehouden wanneer deze voor speciale actie prijzen zijn besteld en niet door ons zijn geleverd. Reguliere artikelen die niet geleverd worden komen niet in back order te staan, deze moeten zelf opnieuw besteld worden.
Facturen en betalingen
Ik wil graag automatische incasso. Wat moet ik hiervoor doen?
Je kunt een automatische incasso aanvragen door contact met ons op te nemen. Wij zullen je dan een formulier opsturen. Wanneer deze ingevuld geretourneerd is zal er geïncasseerd worden en wordt er een betalingskorting voor je ingericht van 1%.
Levering
Doen jullie ook aan dropshipment?
Als groothandel mogen wij alleen leveren aan winkels en kunnen wij geen artikelen naar particulieren sturen. Het zogeheten dropshipment is voor ons ook niet mogelijk.
Ik heb een secundair afleveradres. Hoe kan ik deze aanmaken?
Je mag een afwijkend- of extra afleveradres via e-mail bij ons indienen. De volgende informatie is nodig voor de aanmaak van een afleveradres: Naam, adres, postcode, plaats, telefoonnummer, contactpersoon en eventuele lostijden en losinstructies. Wij zullen je via email een terugkoppeling geven als het afleveradres is aangemaakt.
Scanners
Mijn Opticon scanner piept niet meer. Wat nu?
Houd de grotere vierkante knop ingedrukt tot je een geluidsignaal hoort (dit kan 5 tot 10 seconden zijn). Je hoort nu weer een geluidsignaal na het scannen van een barcode.
Hoe reset ik mijn Opticon scanner?
Houd de kleine vierkante knop ingedrukt tot je een geluidsignaal hoort (dit kan 5 tot 10 seconden zijn). Je scanner is gereset.
Waarom staan mijn gescande bestelling dubbel in de winkelwagen?
Waarschijnlijk is de scanner niet op de juiste wijze gereset. Voer de bovenstaande handeling nogmaals uit om de vorige bestelling uit de scanner te wissen.
Klachten en retouren
Hoe werkt de retourprocedure?
Retouren kunnen via het reclamatieformulier gemeld worden. Je vind dit formulier achter de pakbon of is hier digitaal beschikbaar. Nadat je op dit formulier hebt aangegeven wat er mis is met de levering kun je dit formulier ons per e-mail of fax toesturen.
Na onze verwerking van je reclamatie sturen wij je een RMA document via e-mail toe. In dit document wordt aangegeven of een product wordt gecrediteerd, retour moet mét vergoeding, retour moet zonder vergoeding of niet retour moet.
Print de RMA bij retouren drie keer, 1 exemplaar om op de retour te plakken, 1 om aan de chauffeur mee te geven en de laatste om door de chauffeur te laten aftekenen voor je eigen administratie. Retouren worden vergoed om het moment dat de artikelen terug zijn in ons magazijn.
Overig
Zijn er ook afbeeldingen beschikbaar voor mijn eigen website?
Afbeeldingen van Versele-Laga zijn hier te vinden. Afbeeldingen van overige merken kunnen wij niet verstrekken.